Rada Osiedla Miłocin obawia się, że taka inwestycja może prowadzić do zwiększenia natężenia ruchu w i tak wąskich ulicach osiedla.
Włączenie ul. Miłocińskiej w ciąg komunikacyjny łączący strefę Dworzysko z tą częścią miasta spowoduje lawinowy wzrost liczby samochodów, które kolejno przez osiedle Baranówka będą próbowały dostać się do miasta, co zwiększy dodatkowo ruch na wielotysięcznym i komunikacyjnie silnie obciążonym osiedlu Baranówka – czytamy w treści złożonego protestu.
- Na terenie osiedla Miłocin znajdują się m.in.: plac zabaw, z którego korzystają dzieci, szkoła ponadpodstawowa oraz boisko sportowe, z którego korzystają uczniowie szkoły sportowej (Beniaminka). Parking zlokalizowany jest po przeciwnej stronie ulicy Miłocińskiej niż plac zabaw. Zwiększenie ruchu samochodowego, w tym pojazdów dostawczych, stwarza realne zagrożenie dla najmłodszych, zwłaszcza w rejonie przejść dla pieszych oraz wąskich chodników - pisze Szczepanik w piśmie do prezydenta.
Głos zabrał również przewodniczący Rady Osiedla Baranówka, Mateusz Maciejczyk, wskazując, że: "bezpieczeństwo mieszkańców jest ważniejsze niż szybki skrót dla tirów i aut. Na zakręcie przy parku już dochodzi do wielu wypadków, a dodatkowy ruch oznacza jeszcze większe zagrożenie dla pieszych, w tym dzieci. Mamy lepsze pomysły – ścieżkę rowerową czy połączenie przez ulicę Ropczycką. Przede wszystkim jednak poczekajmy na północną obwodnicę. Dopiero wtedy rozmowa o takim rozwiązaniu będzie miała sens".
Choć przewodniczący Rady Osiedla Miłocin nie otrzymał jeszcze żadnej oficjalnej odpowiedzi Prezydenta Miasta, to już wiemy, że nie ma żadnych planów połączenia ulic Miłocińskiej z Technologiczną, o czym informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa:
- W planach jest skomunikowanie strefy Dworzysko z miastem nad ulicą Warszawską i dwoma liniami kolejowymi. Ta przyszła droga ma na celu lepsze połączenie strefy Dworzysko z miastem. Taki jest kierunek inwestycyjny miasta – chcemy wybudować komfortową, czteropasmową drogę z wiaduktem - powiedział w rozmowie z naszą redakcją.
Gernand dodał także, że "nie ma teraz planów połączenia ul. Technologicznej z Miłocińską. Nasza polityka jest taka, że strefa Dworzysko zostanie włączona na mocy tej inwestycji, o której wspomniałem, czyli połączenia ulicy Warszawskiej ze strefą Dworzysko i z ulicą Krakowską, wynoszącej 262 miliony złotych".
Napisz komentarz
Komentarze