Koniec objazdów i utrudnień
– Z zadowoleniem informuję, że obydwie inwestycje zostały zakończone zgodnie z planem. Mieszkańcy mogą już korzystać z nowoczesnej i bezpiecznej infrastruktury drogowej – podkreśla marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.
Nowe obiekty zastąpiły wysłużone konstrukcje, które ze względu na zły stan techniczny oraz niewystarczające parametry użytkowe nie spełniały już obowiązujących norm. W Domaradzu kontrakt o wartości ponad 11,1 mln zł zrealizowała spółka STRABAG, natomiast most w Jurowcach, wart blisko 6,5 mln zł, wykonała firma UHP Leszek Kochanowicz.
Dlaczego budowa nowych mostów była konieczna
Jak wyjaśnia dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Piotr Miąso, decyzje o budowie nowych mostów zapadają po szczegółowych przeglądach technicznych. – Jeśli obiekt nie spełnia wymaganych parametrów, a remont generalny nie jest wystarczającym rozwiązaniem, podejmujemy decyzję o budowie nowej przeprawy. Proces ten obejmuje przygotowanie dokumentacji, uzyskanie decyzji ZRID, wyłonienie wykonawcy oraz uzyskanie pozwoleń na użytkowanie – tłumaczy.

Nowoczesny most w Domaradzu
Most w Domaradzu na rzece Stobnica ma długość 73,26 metra i szerokość 15,7 metra. Oprócz dwupasowej jezdni powstała tam także droga pieszo-rowerowa o szerokości 3,5 metra. Inwestycja objęła również przebudowę drogi wojewódzkiej, skrzyżowań, systemu odwodnienia, budowę oświetlenia, ekranów akustycznych oraz wykonanie nowych nasadzeń zieleni.
Z kolei most w Jurowcach na potoku Rusawa liczy 22,4 metra długości i aż 21,2 metra szerokości. Po jednej stronie obiektu wybudowano drogę pieszo-rowerową, a po drugiej – chodnik. Zakres prac obejmował m.in. budowę mostu tymczasowego, rozbiórkę starej przeprawy, przebudowę infrastruktury technicznej, zatoki autobusowej oraz przeniesienie kapliczki w sąsiedztwo kościoła parafialnego.
Ponad 23 mln zł na poprawę infrastruktury
Droga wojewódzka nr 886 odgrywa kluczową rolę komunikacyjną w regionie, łącząc drogę krajową nr 19 w Domaradzu z drogą krajową nr 28 w rejonie Sanoka i skracając dojazd z centralnej części Podkarpacia w kierunku Bieszczad. W ostatnich latach na tej trasie zrealizowano pięć inwestycji o łącznej wartości ponad 23 mln zł.
– Konsekwentnie inwestujemy w infrastrukturę drogową, szukając rozwiązań, które z jednej strony zapewnią sprawny tranzyt, a z drugiej poprawią bezpieczeństwo mieszkańców – podsumowuje marszałek Władysław Ortyl.






Napisz komentarz
Komentarze