Koszt inwestycji, szacowany przez miasto na 258 milionów złotych, ostatecznie wyniesie 262 222 962 złote. Strabag, z Pruszkowa, okazał się najkorzystniejszym oferentem spośród ośmiu rywalizujących firm, przebijając najdroższą ofertę Primostu Południe z Będzina, która opiewała na ponad 345 milionów złotych. Warto podkreślić, że aż 250 milionów złotych z tej kwoty stanowi dofinansowanie, co znacząco odciąża budżet miasta.
Koncepcję i program funkcjonalno-użytkowy dla tej ambitnej inwestycji przygotowała poznańska firma Sweco Polska, a koszt tej dokumentacji wyniósł blisko 2,5 miliona złotych.
Nowy etap rozwoju infrastruktury drogowej
Przyszła trasa będzie kontynuacją dróg wybudowanych w ostatnich latach, które połączyły ulice Rzecha i Lubelską, a następnie Lubelską z Warszawską. Nowy odcinek rozpocznie się na rondzie im. Władysława Bartoszewskiego, tuż przed skrzyżowaniem ulic Krogulskiego i Warszawskiej. Stamtąd, dwujezdniowa trasa poprowadzi bezpośrednio do strefy "Dworzysko", kończąc się na ulicy Technologicznej.

Jednym z najbardziej imponujących elementów nowej drogi będzie około 300-metrowy wiadukt, który pobiegnie nad ulicą Warszawską i linią kolejową. Projekt obejmuje również całą niezbędną infrastrukturę towarzyszącą, taką jak ścieżki rowerowe, chodniki, oświetlenie, systemy odwodnienia oraz budowę zbiorników retencyjnych, choć szczegóły tych elementów dostępne są w dokumentacji przetargowej.
Realizacja tej inwestycji to kolejny krok w kierunku usprawnienia komunikacji w Rzeszowie i poprawy dostępności do dynamicznie rozwijającej się strefy "Dworzysko".
Napisz komentarz
Komentarze