Nowy most, rondo i poprawa bezpieczeństwa
Budowa mostu jest odpowiedzią na jego zły stan techniczny, co potwierdziła ekspertyza z 2022 roku. Jak zaznaczył marszałek Władysław Ortyl, dotychczasowa przeprawa nie tylko nie spełniała wymogów nośności, ale także stwarzała zagrożenie dla pieszych i rowerzystów. Nowa konstrukcja będzie miała 15 metrów szerokości i 126 metrów długości, a do tego zostanie wyposażona w drogę dla pieszych i rowerów oraz chodnik po drugiej stronie. Inwestycja obejmie również 300 metrów obustronnych dojazdów.
Projekt przewiduje także budowę tymczasowego mostu, który zapewni ciągłość ruchu w trakcie prac. Całość ma zostać zrealizowana do końca 2027 roku. Ogłoszenie przetargu to kolejny krok po zeszłorocznej przebudowie pobliskiego skrzyżowania na rondo, która kosztowała około 5,5 miliona złotych.
Strategiczne znaczenie drogi 877
Droga wojewódzka nr 877 jest kluczowym szlakiem komunikacyjnym, łączącym województwo podkarpackie z lubelskim oraz z autostradą A4. W 2020 roku przejeżdżało nią aż 8,5 tysiąca pojazdów dziennie, co świadczy o jej znaczeniu dla ruchu tranzytowego, zarówno krajowego, jak i międzynarodowego.
Jak podał dyrektor Piotr Miąso, tegoroczny Generalny Pomiar Ruchu pokaże, o ile wzrósł natężenie ruchu na drogach wojewódzkich, co tylko potwierdzi konieczność modernizacji infrastruktury. Nowy most w Dąbrówkach, wraz z wcześniej zrealizowanymi inwestycjami w powiecie łańcuckim, takimi jak budowa dróg dla pieszych i rowerzystów czy obwodnicy Łańcuta, ma znacząco usprawnić przejazdy i podnieść poziom bezpieczeństwa.
Napisz komentarz
Komentarze