Słabe wyniki mimo dobrych stron
Ranking analizuje 19 największych polskich miast, biorąc pod uwagę takie czynniki jak koszty utrzymania samochodu, komfort i bezpieczeństwo jazdy. Chociaż Rzeszów zdobył wysoką punktację za strefę płatnego parkowania – która funkcjonuje tylko od poniedziałku do piątku, a ceny są umiarkowane – to jednak nie wystarczyło, aby wyprzedzić konkurencję.
Głównym problemem Rzeszowa okazała się wysoka liczba kolizji. W 2024 roku odnotowano ich 2597, co daje aż 13,1 zdarzeń na 1000 mieszkańców. Negatywnie na ocenę wpłynęły również niskie prędkości jazdy w centrum miasta, które wynoszą średnio zaledwie 24 km/h. Nie pomogły także oceny za dostępność stacji ładowania dla samochodów elektrycznych oraz koszt ubezpieczenia OC.
Zaskoczenie w grupie dużych miast
W grupie miast do 300 tys. mieszkańców zwyciężył Sosnowiec, a na podium znalazły się także Częstochowa i Gliwice. Rzeszów, zamykając stawkę, ustąpił nawet Gdyni i Toruniowi.
Wśród miast powyżej 300 tys. mieszkańców doszło do sporych zmian. Zwyciężyła Bydgoszcz, wyprzedzając Lublin oraz ex aequo Warszawę i Kraków. Zaskoczeniem była natomiast niska, przedostatnia pozycja Gdańska, który w poprzednich latach dominował w rankingu. Ostatnie miejsce w tej kategorii zajął Poznań.
Ranking oparty na danych od kierowców
Jak podkreślają twórcy rankingu, jego wyniki oparte są na obiektywnych danych liczbowych, dostarczanych głównie przez system Yanosik, z którego korzysta ponad 5 milionów aktywnych użytkowników. Dzięki temu analiza odzwierciedla rzeczywiste doświadczenia kierowców. W rankingu brano pod uwagę m.in. średnie prędkości, liczbę kolizji, zasady parkowania, dostępność stacji ładowania, ceny paliw, koszt ubezpieczenia OC i wymiany opon.

Napisz komentarz
Komentarze