W trakcie ankiety będziesz mógł ocenić zachowanie i postawę pracowników rejestracji, sprawność w zapisaniu wizyty, wyrozumiałość i zaangażowanie lekarza. Ankieterzy sprawdzą również, czy polecisz komuś placówkę w przyszłości. Możesz to wszystko ocenić w skali od 0 do 10.
NFZ chce sprawdzić opinie pacjentów o placówkach, które leczą.
– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy. Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny – podkreśla Filip Nowak, prezes Narodowego Funduszu Zdrowia.
Kiedy zadzwonią ankieterzy i co zrobić gdy masz wątpliwości, że rozmawiasz z taką osobą?
Będą oni dzwonić od poniedziałku do soboty, w godzinach 8:00-18:00. W ankiciecie nie odpowiadają państwo na pytania dotyczące przebiegu leczenia.
Ankieter będzie posiadał takie dane jak
- numer telefonu
- płeć pacjenta
- placówkę, w której pacjent się leczył
- datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę.
Nie ma obaw. Ankieter nie zna imienia i nazwiska osoby do której dzwoni i nie znają numeru PESEL. Nie dysponują też danymi wrażliwymi.
Informacje, których nie powinieneś podawać
NFZ apeluje by nie podawać o sobie żadnych informacji, zwłaszcza o świadczeniu z którego korzystałeś. To wszystko dla Twojego bezpieczeństwa. Ankieterzy dzwonią w imieniu NFZ i uprzedzą, że zadadzą pięć pytań.
Jeśli masz wątpliwości, czy dzwoni do ciebie ankieter z NFZ zadzwoń pod numer telefonu 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Gdy ankieter poprosi o ocenę świadczenia rozłącz się i poinformują o tym na infolinii NFZ.
Napisz komentarz
Komentarze