Od kilku dni na stronie serwisu Urzędu Miasta Rzeszowa działa Wirtualny Asystent. „Odpowie” on na najważniejsze pytania dotyczące spraw załatwianych w trzech wydziałach.
Wirtualnego Asystenta dostępnego na stronie Urzędu Miasta Rzeszowa stworzyła rzeszowska firma OPTeam S.A. i na razie jest to rozwiązanie pilotażowe.
Obecnie Wirtualny Asystent jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące Wydziału Komunikacji, Urzędu Stanu Cywilnego oraz Wydziału Spraw Obywatelskich.
Jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Wystarczy kliknąć pojawiającą się w prawym dolnym rogu strony ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wprowadzić pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat.
- W przygotowaniu Wirtualnego Asystenta uczestniczył zespół pracowników urzędu przygotowując bazę zawierającą informacje dostosowane do potrzeb mieszkańców. Początkowo skupiliśmy się na zadaniach wykonywanych w trzech wydziałach, w których mieszkańcy najczęściej załatwiają sprawy - wyjaśnia Bożena Kuźniar, dyrektor Centrum Kontaktu Urzędu Miasta Rzeszowa.
Dodaje, że Wirtualny Asystent działa na schemacie krótkich pytań i precyzyjnych odpowiedzi. Firma OPTeam zastosowała w nim algorytmy sztucznej inteligencji oraz mechanizm przetwarzania języka naturalnego, co sprawia, że bot jest w stanie odczytać pytania napisane językiem potocznym.
Pilotażowe wdrożenie chatbota zostało zrealizowane bezpłatnie we współpracy miasta z firmą OPTeam.

Komentarze