W rywalizacji uczestniczyły czołowe drużyny akademickie z całego świata. Mimo silnej konkurencji, reprezentanci Politechniki Rzeszowskiej uplasowali się w ścisłej czołówce, osiągając wysokie miejsca w kilku kategoriach technicznych i ogólnych. W klasie Regular, w której udział wzięły 34 drużyny, nasi studenci zajęli 3. miejsce w kategorii Design, 9. miejsce w Mission Performance, 10. miejsce w klasyfikacji generalnej oraz 28. miejsce w prezentacji technicznej. W klasie Micro startowało 15 zespołów. Studenci KN EUROAVIA Rzeszów uplasowali się na 4. miejscu w Design, 5. w Mission Performance, 7. miejscu ogólnym oraz 10. w prezentacji.
Zespół EUROAVIA Rzeszów od lat reprezentuje Politechnikę Rzeszowską w międzynarodowych konkursach inżynierskich, promując kompetencje techniczne studentów kierunków lotniczych i mechanicznych. Tegoroczny sukces stanowi kolejny dowód na wysoką jakość kształcenia oraz poziom zaawansowania projektowego młodych inżynierów z Rzeszowa.
Inżynierska precyzja i innowacja
Konstruktorzy z Politechniki Rzeszowskiej do zawodów przygotowali dwa samoloty: EA-03 „Magpie” (klasa Micro) oraz EA-04 „Bobber” (klasa Regular). Każdy z nich został zaprojektowany zgodnie z rygorystycznymi wymogami regulaminowymi, a ich budowa była poprzedzona wielomiesięcznymi analizami i testami inżynierskimi.
W klasie Micro celem było stworzenie lekkiego, kompaktowego samolotu o napędzie elektrycznym, zdolnego do przenoszenia i opróżniania zbiornika z wodą przy minimalnej rozpiętości skrzydeł i ograniczonej mocy silnika. Z kolei konstrukcja klasy Regular musiała sprostać wymaganiom udźwigu przy maksymalnej masie startowej 55 funtów (około 25 kg), przy jednoczesnym ograniczeniu dotyczącym materiałów, napędu i wymiarów.
Skład zespołów
W klasie Regular Politechnikę Rzeszowską reprezentowali: kapitan zespołu Wojciech Stachura, pilot Sebastian Florek, Krzysztof Gruchała, Piotr Stasiulewicz, Kamil Angowski, Maciej Nejman.
W skład zespołu klasy Micro weszli: kapitan zespołu Maciej Nejman, pilot Wojciech Koszelski, Justyna Rybak, Michał Antonik.
Wyjazd zespołu na zawody nie byłby możliwy bez wsparcia licznych partnerów i sponsorów, w tym: MTU Aero Engines Polska, Pratt & Whitney, Safran, PZL Mielec, Rzeszów – stolica innowacji, Łukasiewicz – Instytut Lotnictwa, Województwo Podkarpackie oraz RSI Podkarpackie (partnerzy strategiczni), Podkarpackie Centrum Innowacji, CHAServo, MESco oraz Techform.
Napisz komentarz
Komentarze