Prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek, który we wtorek wizytował plac budowy, podkreślił, że beton dostarczany jest nieprzerwanie przez 30 betoniarek z dwóch różnych betoniarni.
Wisłokostrada, projekt o długości ponad dwóch kilometrów, ma połączyć aleję Rejtana z ulicami Generała Maczka i Siemieńskiego. Jej głównym celem jest odciążenie centrum Rzeszowa z ruchu, w tym alei Piłsudskiego i ronda Pobitno, co znacząco poprawi płynność komunikacji w mieście.
Inwestycja to nie tylko budowa samej drogi, lecz także szereg dużych obiektów inżynierskich. Wśród nich wyróżnia się niedawno oddany do użytku nowy Most Załęski oraz wspomniana estakada nad torami kolejowymi. Ten ostatni obiekt składa się z dwóch niezależnych konstrukcji. Prawa nitka, o długości 270 metrów, została zabetonowana w lutym bieżącego roku. Teraz przyszedł czas na lewą nitkę, która jest dłuższa – mierzy blisko 374 metry.
Do zabetonowania lewej nitki estakady potrzeba imponującej ilości 4 434 metrów sześciennych betonu. Do jej zbrojenia zużyto zaś 815 243 kilogramów stali, co świadczy o skali i złożoności przedsięwzięcia.
Całkowity koszt budowy Wisłokostrady to 184 miliony złotych. Zgodnie z umową, inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 roku. Istnieje jednak realna szansa, że dzięki intensywnym pracom, uda się ją zakończyć znacznie szybciej – jeszcze w tym roku, co byłoby znakomitą wiadomością dla kierowców i mieszkańców Rzeszowa.
Napisz komentarz
Komentarze