Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama
środa, 9 lipca 2025 18:49
WAŻNE
Reklama

STOP SMOG w Rzeszowie. 100 proc. dofinansowania na ekologiczne rozwiązania

Podziel się
Oceń

27 budynków jednorodzinnych najmniej zamożnych mieszkańców, Rzeszów obejmie programem STOP SMOG. Poziom dofinansowania to 100 proc., czyli mieszkaniec nie poniesie kosztów inwestycji. Nabór wniosków rozpocznie się 21 lipca i potrwa do 8 sierpnia.
STOP SMOG w Rzeszowie. 100 proc. dofinansowania na ekologiczne rozwiązania

Źródło: pixabay

Prace możliwe do wykonania w ramach Programu STOP SMOG to wymiana „kopciuchów”, czyli starych pieców, na pompy ciepła, instalacja odnawialnych źródeł energii, termomodernizacja domu jednorodzinnego np. jego ocieplenie, wymiana okien, drzwi. Średni koszt realizacji przedsięwzięcia w jednym budynku mieszkalnym jednorodzinnym, a w przypadku budynku mieszkalnego jednorodzinnego o dwóch lokalach – w jednym lokalu, nie może przekroczyć kwoty 104 155,00 zł.

Całość dofinansowana jest ze środków NFOŚiGW oraz Gminy Miasto Rzeszów. Program obejmie 27 budynków.

Dokumenty, jakie należy złożyć:

- Wniosek o udzielnie pomocy na przedsięwzięcie niskoemisyjne w budynkach ramach programu STOP SMOG (dokument obowiązkowy)

- Orzeczenie o niepełnosprawności (jeśli dotyczy)

- Odpis księgi wieczystej - akceptowany jest wydruk z Elektroniczne Księgi Wieczyste strona Ministerstwa Sprawiedliwości lub akt własności nieruchomości (dokument obowiązkowy)

- Zaświadczenie o dochodach wydawanych na podstawie art. 411 ustawy Prawo Ochrony Środowiska – zaświadczenia wydawane są w ośrodkach pomocy społecznej (dokument obowiązkowy)

- Wniosek o zawarcie Umowy o realizację przedsięwzięcia niskoemisyjnego wraz z załącznikami (dokument obowiązkowy)

- Ankietę dotyczącą statusu posiadacza/współposiadacza samoistnego nieruchomości do programu STOP SMOG wraz z załącznikami tj. rachunkami/fakturami potwierdzające faktycznie ponoszenie kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości.

Druki wniosków można pobrać: Wydział Inwestycji – ul. Grunwaldzka 38, Wydział Klimatu i Środowiska – ul. Rynek 7, MOPS Rzeszów - ul. Jagiellońska 4, Punkt obsługi w budynku - pl. Ofiar Getta 7.

Składać je należy w środy w godz. 13-17 oraz piątki w godz.9-13 w UM Wydział Inwestycji ul. Grunwaldzka 38, pok. 301.

Szczegółowe informacje na temat programu STOP SMOG znajdują się na stronie https://eko.erzeszow.pl/pl/15- informacje/192-stopsmog.html, pod numerem telefonu +48 733 009 726 (pon.-pt. 7.30-15.30) oraz e-mailem: [email protected]


Napisz komentarz

Komentarze

Reklama