Tunel o długości 2250 metrów powstaje w wyjątkowo wymagających warunkach geologicznych, charakterystycznych dla fliszu karpackiego. Inżynierowie i wykonawcy musieli zmierzyć się z niestabilnymi warstwami skalnymi oraz zmiennymi warunkami gruntowymi, co wymagało precyzji i zaawansowanych technologii. Mimo trudności prace przebiegały zgodnie z założeniami, a drążenie pierwszej nawy zakończyło się sukcesem.

Realizowany odcinek ma 10,3 km długości, a jego wartość szacowana jest na ok. 2,9 mld zł. Oprócz tunelu powstają również liczne obiekty inżynierskie, w tym sześć estakad, dwa wiadukty oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Komunikacyjna dostępność
Inwestycja jest jednym z najważniejszych elementów rozbudowy szlaku Via Carpatia w Polsce. Po ukończeniu trasy poprawi się dostępność komunikacyjna południowej części województwa, a czas przejazdu skróci się zarówno dla mieszkańców, jak i transportu międzynarodowego. To ważny krok dla komunikacji w Podkarpaciu i całej Polsce.

Tunel jest częścią 10-kilometrowego odcinka S19, którego wartość przekracza 2 mld zł. Podczas wydarzenia zapowiedziano również otwarcie jeszcze w tym roku 20 km trasy S19 Krosno – Miejsce Piastowe – Dukla.
W wydarzeniu brali udział m.in.: Minister Infrastruktury, Dariusz Klimczak, przedstawiciele PUW, wojewoda podkarpacki Teresa Kubas-Hul a także II wojewoda podkarpacki Tomasz Lorenc, Dyrektor Generalny GDDKiA, Paweł Woźniak i Prezes Mostostal Warszawa, Jorge Calabuig Ferre.
ZOBACZ WIDEO:





Napisz komentarz
Komentarze