– W pierwszej kolejności opracowaliśmy dokumentację projektową kładki oraz dróg do niej prowadzących. Gdy tylko pojawiła się możliwość uzyskania zewnętrznego dofinansowania, natychmiast z niej skorzystaliśmy. Udało się pozyskać prawie 200 mln zł na inwestycje, w tym także na tę kładkę – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Wybór wykonawcy i szczegóły projektu
Do przetargu na budowę kładki zgłosiło się aż 12 firm, a oferty wahały się od 3,6 mln zł do 8,2 mln zł. W miejskim budżecie na to zadanie przewidziano niespełna 5 mln zł. Ostatecznie wybrano najkorzystniejszą ofertę – firmy Strabag – mieszczącą się w założonym budżecie.
Wykonawca będzie miał 24 miesiące od dnia podpisania umowy na realizację inwestycji.

Projekt obejmuje budowę kładki pieszo-rowerowej o długości 31 metrów i szerokości 3 metrów. W ramach zadania powstaną również i zostaną przebudowane fragmenty ulic Jachowicza i Koło – w sumie blisko 200 metrów. Dodatkowo powstaną ścieżki piesze i rowerowe o długości ponad 150 metrów, nowe oświetlenie oraz chodnik przy ul. Koło.

Dofinansowanie z programu dla Polski Wschodniej
Budowa kładki jest częścią większego projektu „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie ROF”, realizowanego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021–2027. Celem programu jest poprawa bezpieczeństwa i komfortu poruszania się po mieście, a także promocja transportu niezmotoryzowanego.
Środki z projektu zostaną przeznaczone m.in. na budowę i modernizację chodników, dróg, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, a także zakup nowych autobusów i doświetlenie przejść dla pieszych. Umowę o dofinansowanie podpisali 30 października w Rzeszowie prezydent Konrad Fijołek oraz Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej.
Dzięki tej inwestycji Drabinianka zyska wygodne i bezpieczne połączenie, które znacząco poprawi codzienne funkcjonowanie mieszkańców oraz dostęp do kluczowych punktów osiedla.





Napisz komentarz
Komentarze