Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Drukarnia Rzeszów

Nowe możliwości kolei regionalnej i dalekobieżnej

Dogodniejsze warunki dla realizacji połączeń pasażerskich, lepsza dostępność, komfort i bezpieczeństwo – takie będą efekty kolejnej inwestycji na pograniczu województw podkarpackiego i świętokrzyskiego. Ogłosiliśmy przetarg na modernizację linii Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz - Ocice - Padew. Finansowanie zaplanowano w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.
Nowe możliwości kolei regionalnej i dalekobieżnej

Źródło: Pixabay.com

Ogłoszone postępowanie przetargowe przybliża nas do realizacji ważnego zadania  inwestycyjnego w regionie, obejmującego w sumie 66 kilometrów trzech linii kolejowych (nr 25, 74 i 78) na odcinku Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz - Ocice - Padew.

Dzięki inwestycji wrócą pociągi pasażerskie na kolejne odcinki tras Padew – Chmielów i Sandomierz  – Grębów. Nowy standard obsługi pasażerów zapewnią zmodernizowane stacje i przystanki: Grębów, Tarnobrzeg, Chmielów, Wielowieś, Dąbrowica Małopolska, Turbia. Dostępność mieszkańców do kolei zwiększymy również poprzez budowę 7 dodatkowych punktów zatrzymywania się pociągów: Tarnobrzeg Sobów, Tarnobrzeg Ocice, Tarnobrzeg Olszynka, Kępie Zaleszańskie, Zbydniów, Skopanie, Padew Narodowa. Perony będą wyższe (76 cm) i przystosowane do potrzeb wszystkich grup podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, starszych oraz opiekunów z dziećmi w wózkach. Komfortowe korzystanie z kolei zagwarantują wiaty i ławki montowane na peronach. Gabloty z rozkładem jazdy zapewnią czytelną informację pasażerską.

Sprawność i bezpieczeństwo trasy podniesie przebudowa torów wraz z siecią trakcyjną oraz mostów, przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Podpisanie umowy z wykonawcą przewidujemy w II kwartale 2025 r., a  zakończenie zadania w 2027 r.

Zadanie na opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych zrealizujemy w ramach projektu o nazwie: „Prace na liniach kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Sandomierz - Ocice - Padew".

Finansowanie przedsięwzięcia zaplanowano w ramach Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej.

Kolej dostępniejsza na Podkarapciu. 

Reaktywowanie linii nr 25 na odcinku Dębica – Mielec – Padew sprawiło, że po 12 latach na trasę wróciły pociągi. Mieszkańcy zyskali lepszą dostępność komunikacyjną. Kolejny projekt, obejmujący odcinki linii od Padwi do Tarnobrzega i Sandomierza oraz Stalowej Woli, to kontynuacja ciągłego przybliżania kolei do mieszkańców i zwiększania dostępności, komfortu oraz bezpieczeństwa podróżnych.


Podziel się
Oceń

Komentarze
Reklama Drukarnia Rzeszów